La Rotonda de Marata

Ahir va haver-hi Ple a l’Ajuntament de Les Franqueses, una colla de pagesos ultramalvats™, vam quedar per anar-hi i deixar les nostres ‘eines’ davant l’Ajuntament. Val a dir, que amb indiferència del fet, la foto de l’Ajuntament amb els tractors davant queda molt guapa.



(foto via @RodoredaJordi)

Feia molt de temps que no anava a un Ple, hi havia més gent que no pas quan hi anava, això no sé si es bo o dolent. Pot significar que hi ha més gent que es preocupa pel municipi, l’interessa, està en contra certes polítiques…  però bé, ho trobo positiu amb indiferència dels casos que siguin i certament m’ho vaig passar pipa. Ja em van informar que no era gaire habitual Plens com del d’ahir, però bueno.

Vam entrar al Ple quan deurien anar pel punt 8, d’un total de 10. A destacar agradablement, tombar en bloc la  proposta del punt 10, de PXC. Sobre el torn de preguntes i respostes, bé, suposo que com a cada Ple als diferents municipis, amb els seus personatges i coses, doncs no grans coses destacables ( no li trec valor, però en aquest article no pretenc tractar d’això). La Míriam va llegir un manifest sobre el tema de la Rotonda i en Quim també va fer una intervenció. M’agradaria dir que en el meu torn de paraula segurament vaig ser groller, em sol passar, els nervis, temperament i aquestes coses ( jo ho intento, eh!) . Vaig dir tres coses, una sobre la paraula ‘pacificació’, que ja cansa. La segona sobre el tema dels semàfors de Llerona, que bueno, que si ho arreglen bé, cap problema. I la tercera, sobre la rotonda. Ja fa temps, com a representant dels pagesos de Llerona al Consell de la Pagesia, ja vaig proposar, com a alternativa a la rotonda, fer un petit rebaix de les cantonades a la actual cruïlla, així com un canvi d’emplaçament d’uns cartells indicatius per a obtindre major visibilitat. Crec que algo d’això es va fer. Però bé, per part de l’ajuntament van remetre el cas d’aquesta cruïlla a qui pertany una de les dues carreteres: a la Diputació. Dedueixo que la Dipu, veient el cas, opta per una solució fàcil, fer una rotonda, a l’Ajuntament li sembla bé i ja ho tenim. Cost de la rotonda? 600mil i pico euros, 100 milions de peles, nanos! però ei, no cal que patiu que l’Ajuntament paga sols el 10% i amb el deute que té, no vé d’aquí. La resta ho paga la Diputació, com si els calers vinguèssin de fora! Que ho paguem entre tots també.

M’agradaria saber, si en aquesta cruïlla hi haguèssin cases o blocs d’edificis, què passaria, segurament hi hauria un semàfor, no hi ficarien cap rotonda, però clar, com que hi ha camps, doncs es veu que no passa res. El plantejament hauria de ser aquest, però el valor que se li dona a la terra, lamentablement, és la que és. Tampoc tinc clar, que s’hagi fet tot el possible abans de la mesura de fer la rotonda. Fa pocs dies van pintar de nou ratlles d’aparcament, passos de vianants, etc…  En canvi, si no em vaig malfixar, les ratlles d’aquesta cruïlla no, no brilla res, tampoc costa tant ficar unes llumetes intermitents (que van amb bateries i es recarreguen solarment) com ficar uns ressalts, cert és que ens putegen quan anem amb tractor, però es poden fer més suaus. Abans de gastar-se tants calers i fer la rotonda, crec que el seny™ seria important. 

Al ser una cruïlla, com en qualsevol cruïlla, sempre és possible que s’hi produeixi un accident, com en qualsevol lloc amb semàfors, rotondes, i com en qualsevol cas, incloent un tram de carretera recta. Això era el que em venia a referir a l’alcalde Colomé, que crec que es va malinterpretar o no em vaig saber explicar i si cal, reitero les meves disculpes, no tinc cap problema. Un cop acabat el Ple així vaig intentar explicar-li. Tot això ho dic, perquè vaig dir que si hi havia, ja que pot passar, un accident a la Rotonda, què es faria. L’Alcalde va respondre que seria culpa de qui haguès comès la infracció. Doncs ja ho tenim, amb la cruïlla, passa exactament el mateix. 

Val la pena mencionar que, aparentment, es vol evitar el transit per la carretera de Marata i Llerona, com a mètode de drecera. Ja sigui, per part dels que van de La Garriga cap Cardedeu, o a la inversa, com a caracter general. També us puc assegurar que si es fa aquesta rotonda farà que hi circulin més vehicles. Potser seria interessant pensar com es pot evitar amb uns simples cartells, de l’estil pas de veïns i mirar per on es pot entrar i per a on no. Però tingueu present una cosa, els tractors, hi continuaran passant (i si hi ha més transit i van a la mateixa velocitat poden succeïr-hi més accidents). I els accidents, malauradament, hi seguirant sent. Ja en veurem el resultat…. Visca la terra! 

PS: Paradoxalment, aquesta rotonda estava projectada en el traçat (ara desafectat) del Quart Cinturó, no dic que en un futur passi per allí o no, m’agradaria creure que no. Però a molts municipis es van fent cosetes. Després, sols caldrà unir els ‘punts’ entre sí.



Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

