Caçadors i senglars

Bé, ja han passat unes 48 hores d’una reunió al Consell de Pagesia. Li he estat donant voltes, moltes, però al final, tothom diu i ha de dir la seva. El tema era simple, venia un Agent Rural i explicava als representants de caçadors (tant de Les Franqueses com altres municipis) una modificació de llei, espècies objecte d’aprofitament cinegètic, períodes de caça, vedes en el territori de Catalunya 2014/2015. Que no sé, potser tampoc calia al Consell de Pagesia, dic jo, és una cosa seva en tot cas, que no pas, fer un monotemàtic, per una reunió que es fa al mes. I certament en porto algunes sense anar-hi. De totes maneres, com ens afecta la caça al municipi, doncs mira, pintava interessant.

És que a mi, sincerament, anar a que expliquin coses per als altres i no pel tema de Pagesia em rebenta una mica, és a dir, que et diguin, “això, això i això”, pos vale.

I bueno, el resum de la reunió (caldrà veure acta), seria ampli, els caçadors poden agilitzar tràmit per batudes via on-line, i si en unes hores no han contestat es dóna per fet que s’autoritza. Cal dir, que abans calia anar físicament a lloc i esperar uns dies la resposta. Això sembla mien, però que bueno, el dia que falli el sistema ja em diràs tu el què. És a dir, ho envien i com que no podran contestar, doncs apa, a cardar trets, tot molt correcte. El dels Agents rurals, va advertir, que controlaran totes les entrades i que faran trucades per anar a lloc de caça. També va mencionar les trampetes que fan els caçadors, és a dir, uns, anar a un lloc i altres a l’altre, sense que sigui el seu Coto o algo aixins. L’ Agent ho va dir clar, “ja ens coneixem i ja sabeu com va la cosa nois, ara, si passa res també sabeu el què hi ha” “no diré coses que tots sabem, oi?”

Els caçadors, es van indignar en que siguin responsables dels danys que pugui fer un senglar (o peça del seu Coto) a altris, la resposta va ser clara, és extens, però: Si el Coto Privat és vostre, per fer-ne un ús privat, com que és Privat, sou responsables del que hi ha dins i dels seus danys. Molt simple. Que ja em perdonareu, van ser una mica garrulos, ja que es queixaven de qui acabaria a la presó o a qui va la multa i tal en cas de danys. De fet se’ls hi va dir, que si no volen merder, doncs on hi hagi camins o carreteres, que escurcin 50-100m el Coto, així quan surt de la seva parcel·la, abans no causi danys, ja no en són responsables. Com fan a altres llocs, pel que es veu… Però ells erre que erre… en fi…. També podria entrar en el tema de responsabilitat al cap de 12 hores d’ una cacera si un animal causa danys, però mira, pfff, m’avorreix i tal.

Jo modestament, que ja vaig arribar escalfadet d’ànims d’una altra reunió. Simplement, aprofitant que hi havia un d’ Agents Rurals i els caçadors, vaig demanar què calia fer per a que aquests no cardin trets als camps que portem nosaltres. Trinxen camps sembrats i destrossen marges amb els gossos. Total, cosa que ja sabia, la llei de caça és de l’any 76 -franquista- (má o menos) i la Gene, que és qui en té competències no ha fet cap modificació, com sí han fet altres Comunitats. No han tingut temps es veu…. I que bueno, que en resum, que no s’ hi pot fer res, o declarar-se no sé què no sé quantos. Ràpidament em van tallar ja que no era el tema de la Reunió, una mica flipant, però bueno…. I més, venint de les queixes de molts veïns l’estiu passat. Ja hi entraré un dia en aquest tema.

Hi ha un projecte, de poder declarar una zona “emergència cinegètica” és a dir, que es pot anar a sac, degut a que hi ha una invasió o algo aixins. Encara hi va haver algú que va demanar que es declarés Les Franqueses així, pel tema del senglar. Surrealisme total. Segons estudis dits per Agents Rurals, aquesta emergència es basaria si la concentració fos superior a la mitja estudiada (en parcs naturals) de 8 senglars per kilòmetre quadrat. (jo creia que eren 10)  La meva pregunta va ser òbvia: “com en un municipi es pot declarar emergència cinegètica si no hi ha cap estudi sobre aquest?, i el que diu vostè es basa en un lloc que no està fet aquest estudi?”. Resposta: “ Per la quantitat de peces mortes pels caçadors”. Si li doneu voltes, és surrealisme pur i dur. Li vaig argumentar a l’Agent,  ell mateix va dir que és projecte. I qualsevol projecte fa un pla pilot, el qual, segur, no serà a Les Franqueses ja que hi ha llocs molt, però molt pitjors que aquí.

Certament a Les Franqueses hi ha senglars, dubto que gaires d’establerts, pocs. Solen ser incursions. D’ aquí a declarar zona d’emergència com que ja tal. Qui conegui el municipi sabrà que agafa molt territori i amb masa forestal a tocar amb el Parc Natural del Montseny, per una banda. (de Granollers no pugen senglars… hehehehe)  Sempre hi haurà senglars, per moltes batudes que es facin, tal com va dir l’agent Rural, ens hi haurem d’acostumar. Una veïna es va queixar de que sí hi ha senglars, que li mengen les seves pomes. Doncs senyora, si li maten aquell senglar, tranquil·la, en vindrà un altre. Foti un fil elèctric o plantegis certes coses, però endavant. Va haver-hi caçadors que van dir que certes coses, neteja bosc per a que no tinguin aliments, li passava el marrón a altres zones. Doncs mira, no, evitarem incendis, i de marrón a altres zones tampoc, si en condicions iguals, ell (caçador) tanca la porta de casa seva i marxa i jo la deixo oberta, segurament em robaran a mi, oi? I si jo foto una alarma i ell no, tinc menys números de que em robin, crec que s’entén, però clar si parlem del senglar….., així que tonteries, que li passem un marrón a altres, doncs mira, no. Hi ha, hi haurà senglars, sempre, si aquests és el model que es vol, sempre n’ hi haurà més, abans amb menys població menys polígons i carreteres no n’ hi havia hagut tants com ara. Per alguna cosa serà, però endavant, el bosc fa el seu camí, i si es planta aliment al costat, dons ja ho teniu.  Un altre problema també es veu que els porquets vietnamites, aquests tant monus i tal, doncs quan els deixeu al bosc perquè us en heu cansat, es creuen amb el senglar ( joder, que follen, sí, deu ser per poder-ho veure ), però el resultant quan és adult, cria més porcs per part. I ei, qui pilla, són els camps dels pagesos, sí aquells que sempre es queixen i tal, bàsicament perquè,com el senglar, destrossen horta i sembrats. No patiu, una coseta més, com sempre.

Que bueno, que tampoc vull fotre un rotllo, és un tema complexe, però simple. Ara que uns em  vinguin com a salva pàtries, doncs mira no, els mateixos que es queixen que si hi ha batudes, passin per camins (després van rectificar), ja que tothom pot passar per un camí, amb batuda o no, com si vol passar pel mig del bosc.  Es pensen o em dóna la sensació, que van de sheriffs i mira, que portaran escopeta, però certes coses, no.

Des del Consell, la Presidenta els hi va traslladar una proposta sobre un escorxador, per a que puguin comercialitzar legal i sanitàriament la carn de senglar. La resposta per part seva va ser que no. Que si no, han de pagar IVA i no sé què no sé quantos…. I tal. Aleshores en Profitós els hi pregunta que en fan fins ara dels senglars que maten. Resposta,” ens els quedem o els donem”. Com? Els regaleu? Sí, “bueno… hi ha qui ens fa una donació pel regal”. Ah…… maco… Que van en negre vaja. I clar….. fer-ho legal… com que no. Mira tu, collons, els hi fan una proposta, que és fer-ho legal, que segurament, l’Administració hi fotria alguna cosa o es negocia amb escorxadors o sales de despiece… i no ho accepten. De puta pena, joder, agafa-ho, ja faràs l’extraperl·lo d’ una part! Però no! En la puta cara et diuen que ho volen tot en negre i es queden tant amples! Al·lucinant! En serio. Davant d’un Consell de Pagesia, davant de regidors i d’un agent rural. Surrealisme total.

Per si no fos poc, ja he dit que resumeixo i estic apunt d’acabar. Encara els caçadors, tenen els collons de demanar a l’Ajuntament, que si en cas de batuda un gos queda “estripat” (que l’enganxa el senglar, vaja) que la factura de veterinari del gos, la pagui l’Ajuntament.  Jo ho sento, aquí, jo no vaig poder amb la meva ànima, tal com havia anat la reunió, era, a ulls meus un xantatge, i per aquí, no. Vaig saltar i li vaig dir que si tant estima el seu gos que faci com molta gent, que el tregui a passejar i no el foti davant d’un senglar. Que ningú l’obliga a ser caçador. Que jo pago autònoms i si alguna cosa del meu camp em va malament no vaig a l’Ajuntament a demanar que m’ ho pagui.

Qui collons s’han pensat que són aquesta gent?

(i com sempre, hi ha coses que no es poden dir, això va per l’Àlex)

senglar

 

 

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Caçadors i senglars

  1. Eduard ha dit:

    Benvolgut senyor, primer de tot permetim dir-li que l’escrit que ha fet referent als caçadors i senglars no el trobo gens encertat i crec que el col-lectiu caçador i pagès es mereix un respecte, pensi que ambdos col-lectius estàn fent un esforç considerable per tal de mantenir un equilibri d’espècies i alhora gestionar amb mitjans propis uns conflictes que cada cop es generalitzen més.
    I ja per acabar, espero que de cara a un proper escrit es prengui la molèstia d’informar-se i tractar els temes tal com son.
    Gràcies

Deixa un comentari

